5 Eylül 2009 Cumartesi

Eylülde Avşa !

Eylül'de hemen hemen sadece Adalılar ve senelerdir gelen yazlıkçılar kalır Avşa Adasında. Çoğu insan birbirini tanır. Artık yaz sezonu yani hengame bitmiş ve Ada kendi kendine kalmıştır kısaca. Bu saatten sonra ticaret değil muhabbet vardır ancak Adada.

Sütliman ve tertemiz deniz, bomboş plajlar, elekten geçirilmiş insanlar ve alabildiğine sakin bir Ada. Çarşaf gibi deniz, kırışacak diye girmeye çekiniyor insan:) Ağustos'a inat insanın içini ısıtıyor güneş.
Ben bunları niye mi yazıyorum ? Çünkü eylülde Avşa'nın denizinin kumsalının tadına doyamadığım için birşey yazmaya vakit kalmıyor. Geçen sefer bahsetmiştim, üzümleri topladık, hatta şarap yapmanın ilk aşaması olan ezme(maserasyon) işlemine başladık. En kısa zamanda detaylı olarak bahsedeceğim.

Karınca misali yazları çalışıp, kışları bununla geçinen Ada halkı asla yaz sezonunun bitmesini istemez, fakat herkes eylül ayında senelik istikhaklarını almış ve tatlı yorgunlukla kış planlarına başlamıştır. Evlerde reçel, biber salçası, tarhana, domates kurusu yapılmaktadır artık. Zeytin zamanı bile yaklaşmıştır.

Gelin, görün !

7 yorum:

  1. Avşanın yaz bitimindeki halini çok güzel anlatmışsınız. Yaşar Kemalin dediği gibi, karıncanın su içebileceği bir deniz olur. Tüm yaz olmadığı kadar kıpırtısızdır.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Biz arkadaşlarla bayramda oraya gelmeyi düşünüyoruz.Daha önce avşaya çok geldim fakat eylül ayında hiç gelmedim.Rica etsem Eylül ayında havanın,denizin,eğlencenin nsıl olduğu hakkında bilgi verebilrmisiniz.Şimdiden Teşekkürler.Bu arada sunumunuzda çok güzel olmş.

    YanıtlaSil
  3. daha sakin oluşu ve denizin temizliği bakımından, bana kalırsa adanın en güzel zamanı eylül ayı. tabi ne istediğinizi belirlemeniz lazım..

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    bende bayram sonrası gitmeyi düşünüyordum ama sanırım pek tadı cıkmayacak güneye inmek gerek sanırım...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, Eylülün son haftası adayı ziyaret etmeyi düşünüyorum, acaba hava nasıl olur genelde, bilgi verebilir misiniz? Denize girebilir miyim değil sorum ama yağmurdan rüzgardan da kaldığım yerde haspolmak istemiyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Hava genelde güzel olur. Bilakis ben de eylül de gideceğim Avşa'ya bu sene. Ama diğer aylara göre daha sakin olur. Kalabalık ve gece hayatı değilse aradıklarınız, Avşa Eylül'de daha güzel.

    YanıtlaSil
  7. Avşa Adası her ayda güzel. İlk önce sezon aylarında gittim. Fazla bir kalabalık vardı ama Eylül ayında Avşa Adası na giderseniz çok daha güzel oluyor.

    YanıtlaSil