5 Eylül 2009 Cumartesi

Evde şarap yapımı, neden, nasıl ?

Evde şarap yapımı konusu gerçekten ilgi çekici bir konu. Şarap zaten başlı başına enteresan bir konu iken, böyle mucizevi bir içeceği yapacak olma düşüncesi bile insana muhteşem bir haz veriyor.

Pek çok farklı ülkede denediğim ev şaraplarının damağımdaki ve zihnimdeki hatıraları benim için unutulmaz. Gürcistan, Özbekistan, Bulgaristan, Yunanistan, Arnavutluk ve İtalya ev şarabı denediğim ülkelerde bazıları ve buralarda bana yaptıkları ev şaraplarını sunan arkadaşlarımın hepsine selam ederim. Tabii hiçbirisi bu dediklerimi görse bile anlayamayacak ama önemli olan gönüller bir olsun:)

Hepsinin çok karakteristik ve tabiri caiz ise nevi şahsına münhasır olması, beni içtiğim şarapları üreticileri ile özdeşleştirmeye itti. Hepsi de şarap yapmayı ailelerinden öğrendiğini çok ayrıntılı proseslerin olmadığını anlatıyor ve beni üzümün zaten şarap olmak için var olduğuna inandırıyorlardı. Sadece bilinmesi gereken genel hat ve dikkat edilmesi gereken bir kaç detay.. Çocukluklarından beri alışık oldukları için anlattıkları kendilerine çok kolay geliyor diye düşünürken, herkesten azar azar kulaktan dolma aldığım bilgiler şarap yapmak için gerekenlerin reçetesini ortaya koyduğunda tablo beni gerçekten şaşırtmıştı.

Öncelikle şarap yapmak için gerekenler;
1- Üzüm
2- İstek :)

Ben de hazır Türkiye'nin şarap bölgelerinden biri olan Avşa'dayım ve yapmak için yeterli isteği ve üzümü bulmuşken, şarap yapmaya karar verdim. Sonraki yazılarımda tahminimce en ilkel yöntemle gerçekleşecek olan fakat tamamen 100% doğal şarap yapımı tecrübemi adım adım görebilirsiniz. Ben edindiğim bilgileri eski yöntem ve modern yöntem olarak ikiye böldüm. Fakat göreceğiniz üzere şarap yapımında pek çok farklılaşma söz konusu, bunlara da elimden geldiğince değineceğim. Zaten bu farklılaşmalar sizin karakterinizi de şaraba yansıtmanızı sağlıyor ve yaptığınız şarabı eşsiz kılıyor..

2 yorum:

  1. Hayır sonunda benim evi de şaraphaneye çevirteceksiniz :) İmrenerek bakıyor ama uzak duruyorum şarap yapmaktan :) Yeterli isteğim ama fazlası ile obur ve sabırsızım :) Henüz üzüm suyunu elde etmişken yarısını içer kalanında tadına bakıyorum diye canını okurum :) şişelenecek birşey kalmaz böylece :) Sizin şarap yapımı macerasını takip edip keyfini çıkartayım :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler.. Benimkisi sadece ufak bir deneme. Bakalım neler olacak hep beraber görelim istedim. Fena gitmiyor şuan için :)

    YanıtlaSil