17 Eylül 2009 Perşembe

Evde şarap yapımı - Fermantasyon süreci gözlemler

Bildiğiniz üzere evde şarap yapımında fermantasyon sürecindeyiz.

Kendi yaptığımız hava kilidimiz ile fermantasyona başladığımız
ilk günden itibaren su kabarcıklarını görebiliyorduk. İlk dönemler 1-1.5 kabarcık/saniye olan hızımız, giderek yavaşladı. Fermantasyona başlayalı tam 10 gün oldu ve bugün fermantasyon hızımız 15-20 saniyede 1 kabarcık şeklinde devam ediyor. Kabarcık çıkmadığı zaman fermantasyonumuz bitmiş olacak ve sonraki işlem olan aktarma, berraklaştırmaya geçebileceğiz.

Unutmayın ki, tamamen uydurma olan hız birimimiz kabarcık/saniye, sizin borunuzun çapına ve yaptığınız şarap miktarına göre değişecektir.

Dipte 2 cm civarında tortu mevcut. Ben fermantasyon tamamen bittikten sonra aktarmayı düşünüyorum. Aktarma işleminin neden ve nasıl yapıldığını sonra açıklayacağım.

Tortuyla beraber şarabımızı çok bekletmemiz gerekmesi ise bir diğer handikapımız. Bazı eski İnka kaynaklarına göre:) şarabın ilk tortusunu hemen almak gerekiyor. Fakat ben fermantasyon sürecinde ortama hiç hava girsin istemediğim için böyle bir şey yapmıyorum. Unutmayın herkes kendi şarabını yapıyor.

Bir diğer Maya yazıtında bulunan bilgi ise şarabın fermantasyon süreci sonlanmak üzereyken veya sonlandığında yeter miktarda tuz atarak, fermantasyonu tamamen sonlandırmak yönünde. Bu şekilde şaraba "şehvetli" bir tat kazandırılıyormuş.

Ben ilk ev şarabımı sadece ve sadece üzümden yapmak istiyorum.. adakarası üzümünden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder